Spring til indhold

Skriv bedre nyhedsbreve

  • af
Smartphone med ny besked

Nyhedsbreve på mail er en billig form for markedsføring, der kan være meget effektiv. For at nyhedsbreve har den ønskede virkning og øger salg, kræver det dog, at de er både skarpe, velskrevne og ikke mindst relevante for modtageren. Her kan du læse mere om, hvordan du optimerer dine nyhedsbreve, så de har den bedst mulige effekt.

Et simpelt budskab

Du har sikkert en masse attraktive produkter og servicer, som du kan tilbyde dine kunder, men når du skriver nyhedsbreve, er det en fordel at holde sig til en ting ad gangen. Hvis e-mailen indeholder for mange informationer og tilbud, bliver den hurtig uoverskuelig at læse. Ved at fokusere på et budskab, øger du sandsynligheden for salg.

Inddel modtagerne i målgrupper

Hvis du har en bred vifte af produkter, for eksempel en webshop, er det også en klar fordel at inddele i målgrupper og sende forskellige tilbud til de enkelte målgrupper. På den måde får dine modtagere ikke samtlige tilbud, men kun dem, der er relevante for netop dem.

Gør det personligt

Personlige mails sælger typisk bedre end upersonlige mails. Brug ”jeg” eller ”vi” og skriv også gerne modtagerens navn i mailen. Derudover er det også vigtigt at skrive direkte til modtageren, så han eller hun føler, at nyhedsbrevet er en personlig henvendelse.

Få professionel hjælp

Hvis du ikke oplever, at dine nyhedsbreve har den håbede effekt, kan du vælge at bede en professionel tekstforfatter om hjælp. Han eller hun kan hjælpe dig med at skrive skarpe og effektive tekster, der får dit nyhedsbrev til at skille sig ud i mængden og fanger modtagers interesse.
Et nyhedsbrev bliver mere nærværende, hvis du gør det aktuelt i modtagersituationen, men det kræver omhyggelig timing og tilrettelæggelse. Det og en masse andet kan en tekstforfatter heldigvis hjælpe med, og du kan læse mere om dine muligheder her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *